آوای قرآن

آوای قرآن
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیام دانش و آدرس payamedan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در اخبار و روایات امده است که پیش از این که حضرت ادم خلق شود جنیان در زمین زندگی میکردند و جمعیت انان بسیار بود و نعمتهای خداوند در حق انان نیز  بسیار بود . تا اینکه طغیان نموده و در زمین فسادهای زیادی به راه انداختند . شرارت و فساد جنیان به حدی رسید که مشیت خداوندی اقتضا نمود تا لشکری از فرشتگان را به جنگ با انها فرستاد. فرشتگان سرزمین های انان را گرفتند و جنیان را به اطراف و اکناف و جزایردریاها راندند و جمعی را نیز اسیر کردند .از جمله ی اسیران جن یکی" عزازیل" نام داشت که در ان روزگار  هنوز کودکی بیش نبود و بتدریج به دست فرشتگان پرورش یافته و بزرگ شد . عزازیل همان است که بعدها به شیطان معروف و مشهور گردید .طول عمر جنیان بسیار زیاد است  در روایات از 500سال تا حتی  3000سال امده . جن حیوانی است هوایی و از اتش خلق شده است " واز خصوصیات جن این است که خود را به هر شکلی در می اورد . در بین جن ها هم خوب و بد و مومن وکافر وجود دارد . در هر یک از روزهای هفته یکی از جنیان بر تمامی جنیان دیگر حکومت و پادشاهی میکند و حکومت این هفت تن بر سایرین ثابت است .حاکمان ایام هفته برای جنیان عبارت است از : 1-میمون ابانوخ "حاکم روز شنبه    2-ابو عبد الله سعید المذهب " حاکم روز یک شنبه   3-ابی الحارث "حاکم روز دوشنبه    4-ابی محرز احمر "حاکم روز سه شنبه   5-برقان ابی العجائب " حاکم روز چهار شنبه   6-شهمورش" که در ضمن قاضی جنیان هم محسوب میشود حاکم روز پنج شنبه   7-ابیض ابو الحسن زوبعه " حاکم روز جمعه  

اگر شیاطین به سوی اسمانها  بالا بروند  و بخواهند که استراق سمع نمایند  خداوند انها را با شهاب دفع میکندو در نتیجه سوخته و هلاک میشوند ( دراین  مورد ایات فراوانی در قران هست )

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 28 آبان 1392 ] [ 18:52 ] [ سید ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
آبان 1392
امکانات وب